Etusivu PageMina PageKurssit PageOhjeita PageLinkkeja PagePaperilla-lehti

sunnuntai 22. syyskuuta 2013

#22 Ravistettava ennen käyttöä

Tänään vieraana on ihana Satu


Syyspäiväntasauksen aikaan ilmassa on siirtymää, uuden alkua. Heräilen utuisesta unesta, ravistelen itseäni uuteen ja raikkaaseen, hyvästelen menneet tuulet.  Tarvitsen usein ravistelua, niin uusien asioiden edessä, tekemisen aloittamisessa, arkipäivissäkin. Laskeudu maan pinnalle!  Haloo, huhuu! Herätys tyttö hyvä! Pitää ravistella, jotta käynnistyy, jotta saa veren kuohahtamaan kehossa, jotta voi alkaa tapahtua. Tämä Apulannan biisi on loistava ravistelubiisi minulle. Sen lisäksi, että se herättää, se saa vielä hurjan hilpeälle tuulelle.

Omakuvauksen saralla olen ihan alkutaipaleella. Olen aina ottanut kuvia toisista, intohimoisesti. Jättänyt itseni ulkopuoliseksi, ollut  katsoja. Hyvä ystävä on huolehtinut usein siitä, että minäkin näyn, ja ne kuvat, missä itsensä näkee, ne ovat aarteita. Olen myös opetellut pyytämään. Otatko minusta kuvan. Ei ole aina helppoa olla niin, katsottavana. Toisen ystävän kanssa olemme harjoitelleet sitä. Toisella on ollut lupa katsoa minua kameran kanssa, tallentaa sitä, miten minä olen. Omia kuvia odottaa aina nähtäväksi, niitä pitelee hellästi tai sitten… haluaa polttaa tulessa. Joskus ne naurattavat ihan hulluna. Mutta, onhan ihmisellä tarve nähdä itsensä. Ne liikakilot, nolot ilmeet, valahtanut naama, ja ryhti, missä se on? Niihinkin tottuu, kun tarpeeksi katsoo. Huomaa ehkä jotakin muuta. Että näyttääkin kiloissaan ja naamassaan ihan tyytyväiseltä, itseltään. Tämä olen nyt. Näin näyn muillekin. Minä se olen.

Oma erityinen tunne on niissä kuvissa, mitkä ovat ihan itse otettuja. Seikkailua ja leikkiä, itsetutkiskelua ja vuoropuhelua, tärkeää. Oman itsen näkyväksi tekemisessä ja kaikissa niissä omissa virheissä, ongelmissa ja koko sekopäisyydessä on lopulta jotakin hillittömän hauskaa ja ihan ikiomaa voimaa. Kun vain herää katsomaan.

Photobucket

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiva kun kävit, vielä kivempaa jos kommentoit!

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.